Profiel van Lynn Busscher - WaarBenJij.nu Profiel van Lynn Busscher - WaarBenJij.nu
Lynn

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen:

Door:

Blijf op de hoogte en volg Lynn

01 Januari 1970 | ,

Tags:

Verslag uit: ,

De eerste dagen in Paramaribo!

25 februari zijn we om ongeveer vijf uur Surinaamse tijd aangekomen in Paramaribo. In het vliegtuig kregen we lekker Surinaams eten en hebben we al kennis gemaakt met de Surinaamse gezelligheid: iedereen praat tegen en met iedereen, heel erg leuk!
Op het vliegveld hoorden we dat we een paar nachten naar een ander huis moesten, omdat ons roze huis nog niet beschikbaar was. Een heeeerlijk overdekt dakterras bij ons tijdelijke huis en twee kamers met airco. Daar gingen we verspreid op liggen, 2 op de één en 3 op de ander. De eerste dagen hebben we een beetje Paramaribo proberen te ontdekken, fietsen geregeld en zijn we langs onze stage scholen gefietst. Wat een warmte zeg en wat veel regen af en toe! Ik wil niet klagen over de warmte, maar soms is een lekker koel regenwindje echt heel fijn! De regenbuien zijn kort en mega hard, maar daarna schijnt de zon gewoon weer lekker hard.

Fietsen in Suriname is even wat anders. Links, veel éénrichtingswegen en met niet teveel regels. Vooral proberen om niet aangereden te worden en niet vergeten korte linkse bocht te nemen. Even wennen, maar het gaat ons al heel erg goed af vind ik zelf!

Gisteren zijn we verhuisd naar ons prinsessenhuisje! Allemaal een eigen kamer met een eigen kast! Fijn om een eigen plekje te hebben , maar alleen slapen was nog een stapje te ver haha. Gelukkig wilde An wel bij mij slapen :)

Gister heb ik ook kennis gemaakt op mijn stageschool. Ik loop stage op de Sint Elisabeth 2. Het schoolhoofd was er niet, dus ik kwam alleen kijken. Het kijken was vrij kort: 5 minuten. Vandaag had ik mijn eerste stagedag. Om 10 voor half 8 op de fiets en om half 8 moest ik er zijn. Daar aangekomen bleek het schoolhoofd ziek te zijn: nog geen stage groep dus. Gelukkig mocht ik wel in leerjaar 3 een dagje meelopen. Ze hadden een uur gym, waarbij de gymleerkracht vooral met mij en de vaste leerkracht heeft gekletst en de leerlingen lekker hun gang heeft laten gaan. Ik vond het erg gezellig en de leerlingen vermaakten zichzelf prima! Terug op school nog 2 uurtjes rekenen en toen was het alweer kwart voor 1: tijd voor de leerlingen en de leerkrachten om naar huis te gaan. 1 uur was ik weer thuis! Dat was ik in Nederland met stagedagen tot 5 uur niet gewend.

Morgen hoop ik mijn eigen groep te krijgen en daarover zal ik binnenkort wat schrijven!